Transport public gratuit pentru elevi în anul școlar 2024-2025
Elevii ȋnscriși ȋn anul școlar 2024-2025 ȋn unităţile de ȋnvăţământ preuniversitar (primar, gimnazial, liceal şi postliceal) acreditat/autorizat din Municipiul Cluj-Napoca și comunele din Zona Metropolitană (Florești, Baciu, Apahida, Gilău, Ciurila, Feleacu, Chinteni, Aiton, Petreștii de Jos, Săvădisla), beneficiază de gratuitate la transportul public local și metropolitan pe tot parcursul anului școlar, în condițiile Legii nr.198/2023 și HCL Cluj-Napoca nr.711/2023.
• Elevii care au avut abonamente de Cluj-Napoca pe anul școlar anterior, pot prelungi același abonament la AUTOMATELE din staţii, ȋnainte de expirare, adică până la data de 30.09.2024.
După data de 01.10.2024 toate cardurile se vor putea ȋncărca numai la Centrele de vânzare CTP.
• Abonamentele metropolitane nu se pot prelungi la automate deoarece s-au modificat tipurile de abonamente metropolitane. Pentru incarcarea noilor abonamente metropolitane elevii sunt așteptaţi la Centrele de vânzareCTP, cu urmatoarele documente: carnetul de elev/adeverinta de la scoala si Cartea de Identitate sau Certificatul de nastere (sub 14 ani).
• Elevii din clasa pregătitoare pot solicita și vor primi prin școală cardurile de transport ȋncărcate cu abonament gratuit, pe baza tabelelor transmise de școli către CTP.
• Elevii care solicita primul card, au pierdut cardul sau nu pot prelungi de la automate pentru ca nu au avut abonament anul trecut, solicita abonamente metropolitane/Cluj-Napoca noi, sau alte motive, pot obtine abonamentele de la Centrele de vânzare CTP cu urmatoarele documente:
a) carnetul de elev, vizat pe anul școlar 2024-2025, completat corect cu: nume și prenume elev, CNP elev, adresa elev și nr. matricol sau adeverinta de la scoala. În luna septembrie se accepta și carnetul fără viza pe noul an școlar. Dupa actualizarea informatiilor in SIIIR (Sistemul informatic Integrat al Invatamantului din Romania) de catre scoli, statutul de elev poate fi verificat dupa CNP.
În luna septembrie se accepta și carnetul fără viza pe noul an școlar. După actualizarea informațiilor în SIIIR (Sistemul informatic Integrat al Învățământului din România) de către școli, statutul de elev poate fi verificat după CNP.
b) cartea de identitate / certificatul de naştere pentru elevii sub 14 ani și dovada domiciliului ȋn copie/ electronic (dovada domiciliului poate fi adresa completă din Carnetul de elev, Cartea de identitate a părintelui (copie) sau alte documente);
Cererea pentru emiterea primului card se va completa la ghișeul Centrelor de vânzări sau se poate aduce completată și semnată de elevul major/ părinte/ tutore , dacă se descarcă de pe site-ul nostru www.ctpcj.ro. Fotografia tipărită pe card se poate prelua din Cartea de identitate, carnet sau se poate utiliza altă poza a elevului, chiar și de pe telefon.