Modernizarea liniei de tramvai din municipiul Cluj-Napoca
- Détails
I. Consideratii generale
Tramvaiul este un mijloc de transport în comun ecologic, de mare capacitate (peste 12.000 călători/oră şi sens), în condiţii de eficienţă şi economicitate (costuri de exploatare mai mici cu 30 % faţă de celelalte mijloace consacrate ale transportului în comun).
Din punct de vedere al utilizării străzii, acesta ocupă o suprafaţă specifică mai mică decât celelalte tipuri de mijloace de transport (traseu echivalent = 1,9).
Totodată, transportul urban cu tramvaie se poate adapta la fluxurile variabile de călători (funcţie de orele de vârf), prin adăugarea/reducerea numărului de vagoane la o garnitură fără implicarea personalului de deservire suplimentar.
Confortul pasagerilor este superior şi mai sigur, datorită mersului lin pe şine, fără a fi influenţat de starea tehnică a sistemului rutier adiacent, precum şi datorită acceleraţiei controlate şi a celor trei sisteme de frânare pe care le are în componenţă.
Prin introducerea transportului urban de călători CU TRAMVAIE, s-au creat premizele compensării unor inconveniente generale constatate în timp, astfel:
- saturarea capacităţii de trafic a tramei stradale, ca urmare a creşterii continue a fluxurilor de călători şi a gradului de motorizare;
- creşterea, în consecinţă, a timpului afectat deplasării cu mijloace de transport;
- creşterea consumului de combustibil şi de energie, ce poate să apară datorită apariţiei suprasarcinilor în reţea ;
- creşterea cheltuielilor de exploatare pentru înlăturarea defecţiunilor mijloacelor de transport în comun, datorate supraâncărcării acestora ;
- sporirea numărului de călători neplătitori, datorită aglomeraţiei ;
- pierderi potenţiale, prin activităţi creative şi productive nerealizate, datorate întârzierilor la program a publicului călător activ ;
- sporirea procentului, din bugetul de timp al fiecărui cetăţean afectat de transport în general şi de cel în comun în special, în dauna altor activităţi utile (odihnă, recreere) şi cu repercursiuni asupra capacităţilor creative ( ETC. ).
Planul de administrare al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca
- Détails
În prezent, flota CTP este compusă din 251 de autobuze, 9 microbuze, 112 troleibuze, 41 de autobuze electrice și 26 de tramvaie. Acesta deservesc 60 de linii de transport din oraș, și acoperă o distanță totală de 421 de kilometri. De asemenea, sunt deservite cu 26 de linii de transport și comunele Florești (6 linii), Baciu (5 linii), Chinteni (4 linii), Apahida (7 linii), Feleac (3 linii) și Ciurila (1 linie), un total de 328 de kilometri.
Anul trecut, în primele 11 luni ale anului, în Cluj-Napoca au fost realizate 160.791.221 de călătorii cu mijloacele de transport în comun ale companiei, estimarea CTP pentru tot anul fiind de 192.900.000 de călătorii. De asemenea, în perioada menționată, peste 17.000.000 de călătorii au fost înregistrate în zona metropolitană deservită de CTP.
CTP - o companie care anual obtine profit
- Détails
Excelența Sa, Jean-Hubert Lebet, ambasadorul Elveţiei în România, s-a declarat a fi plăcut impresionat de baza materială a Companiei de Transpot Public (CTP), de organizarea și eficiența serviciului public de transport metropolitan clujean și, mai ales, de faptul că anual CTP obține profit.
Așa după cum a subliniat și Excelența Sa, o asemenea performanță managerială este remarcabilă, în condițiile în care este cunoscut faptul că în multe orașe românești, de talia Clujului, sau metropole mult mai mari din Occident, transportul public de persoane funcționează pe pierdere.
CTP - un model în transportul public de persoane din România
- Détails
Experţii de la Bruxelles ai Studiului de mobilitate în transportul urban în comun pe polii de creştere naţionali consideră Compania de Transport Public Cluj Napoca un model al transportului public de persoane urban şi metropolitan din România. În acest sens, experţii europeni arată că CTP este un model verificat şi consacrat la nivel naţional, la următoarele capitole:
- modernizare şi dezvoltare sistem de transport public de persoane
- accesare şi implementare fonduri europene
- management al resurselor şi eficienţă economică
- înfiinţarea Asociaţiei metropolitane şi extinderea sistemului de transport public metropolitan
- transformarea regiei în societate pe acţiuni
- soluţiile în infrastructură, cu precădere în ceea ce priveşte tramvaiul şi introducerea autobuzelor electrice
- implementarea sistemului de ticketing. În ceea ce priveşte acest din urmă aspect, experţii de la Bruxelles au organizat la Cluj o sesiune de analiză comparativă a sistemelor de ticketing implementate în polii de creştere Timişoara şi Cluj Napoca. În urma acestei analize a profesioniştilor a reieşit faptul că sistemul de ticketing din Cluj Napoca este net superior celui din Timişoara la toate capitolele.