Linii urbane
About The Author

Super User
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet.
Concurs de desene "MASCOTA ZÂMBĂREAŢĂ"
Lista Liniilor de transport în comun pe care vor fi afișate desenele realizate în cadrul Concursului de desene „Mascota zâmbăreaţă CTP” ediţia a II-a 2017
Nr. | Denumire unitate de învăţământ | Linia de transport în comun care circulă în zona unitaţii de învăţământ |
---|---|---|
1. | Seminarul Teologic Ortodox Cluj-Napoca | 35 |
2. | Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” | 30 |
3. | Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” | 36 B |
4. | Liceul Teoretic „Lucian Blaga” | 33 |
5. | Liceul Tehnologic „Ştefan Pascu” Apahida | M41 |
6. | Liceul Teoretic Baptist Emanuel | 101 |
7. | Colegiul Naţional „George Bariţiu” | 101 |
8. | Colegiul de Muzică „Sigismund Toduţă” | 35 |
9. | Liceul Unitarian „Janos Zsigmond” | 24B |
10. | Şcoala Gimnazială Luna de Sus | M23 |
11. | Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu” | 3 |
12. | Şcoala Gimnazială „Iuliu Haţieganu” | 6 |
13. | Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga” | 39 |
14. | Şcoala Gimnazială „Alexandru Bohăţiel” Vultureni | M39 |
15. | Şcoala Gimnazială Specială pt. Deficienţi de auz „Kozmutza Flora” | 37 / 38 |
16. | Şcoala Gimnazială „Alexandru Vaida-Voevod” | 47 |
17. | Şcoala Gimnazială Răchiţele | 25 |
18. | Grădiniţa cu p.p. „Bambi” | 24B |
19. | Grădiniţa cu p.p. „Flori de tei” | 5 |
20. | Grădiniţa cu p.p. „Micul Print” | 3 |
21. | Grădiniţa cu p.p. „Dumbrava Minunată” | 25 |
22. | Grădiniţa cu p.p. „Degeţica” | 5 |
Compania de Transport Public, alături de Primăria municipiului Cluj-Napoca şi de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, anunţă lansarea ediţiei a doua a deja îndrăgitului concurs pentru copii şi elevi, Mascota Zâmbăreaţă a CTP.
La fel ca şi anul trecut, pot participa prescolarii şi elevii din clasele primare din municipiul Cluj-Napoca şi din Zona Metropolitană. Perioada de transmitere a desenelor la secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean este de 10- 26 mai. Preşcolarii şi elevii sunt invitaţi să creeze o nouă mascotă pentru Compania de Transport Public Cluj-Napoca, fie sub forma unei feţe zâmbitoare, fie a unui autobuz simpatic. Premiul întâi oferit de CTP este în valoare de 250 de lei, premiul II de 200 de lei, iar premiul III de 150. Se oferă şi trei menţiuni de 100 de lei.
Detalii şi informaţii suplimentare se pot obţine pe site-ul CTP www.ctpcj.ro sau la tel. 0264. 430.917.
Urăm succes tuturor copiilor participanţi şi le reamintim că desenele lor vor fi expuse în 1 Iunie, de Ziua Copilului, într-o expoziţie mobilă care se va plimba prin municipiu şi in întreaga Zonă Metropolitană, mai multe mijloace de transport ale CTP fiind transformate în mici galerii de artă, câte unul pentru fiecare instituţie de învăţământ participantă.
Descarca aici regulamentul si documentele necesare pentru participarea la concurs.
DONEAZA SANGE, FII EROU!
Orar: 7:30-13:00
Ce condiţii trebuie să îndeplineşti ca să poţi dona sânge?
Oricine poate dona sânge, dar pentru că ne preocupă sănătatea ta atât după actul de donare, cât şi a primitorului, trebuie să indeplinesti anumite condiţii:
– donatorii trebuie să aibă la ei actul de identitate;
– să mănânce dimineață un mic dejun ușor fără grăsimi;
– vârsta 18-60 ani;
– stare generală de sănătate bună;
– greutate corespunzătoare femei>55kg, bărbați>60kg;
– să nu fi avut hepatită, TBC sau alte boli infecțioase;
– să nu fie alergic;
– să nu fie răcit;
– să nu fie sub tratament medicamentos;
– să nu aibă tensiune arterială >180/100 mmHg;
– să nu fie în perioada ciclului menstrual;
– să nu fie sub tratament anticoncepțional;
– să nu fi suferit în ultimele luni intervenții chirurgicale;
– să fie odihnit;
– să nu fie după tură de noapte la serviciu;
– să nu fi consumat alcool în ultimele 72 ore;
– să nu fi mâncat grăsimi în ultimele 24 ore;
– să nu fie în pensie de boală (indiferent de diagnostic);
– să nu te fi vaccinat în ultimele 2 săptămâni;
Facilităţile donatorului de sânge:
– Primeşte 7 bonuri de masă cu care va putea face cumpărături în orice magazin care acceptă bonuri de masă.
– Următoarele analize de sânge sunt gratuite:
* Hepatită B şi C
* HIV (SIDA)
* VDRL (Sifilis)
* HTLV (Leucemie)
* Hemoglobină
* Grup (A, B, O, AB), Rh (D)
* Anticorpi antieritrocitari (pentru fetele cu Rh – )
– Primeşte o adeverinţă pentru:
* Reducere de 50% pentru transportul în comun - CTP CLUJ-NAPOCA S.A. pentru 1 lună. Abonamentele disponibile sunt: reducere 50% pe 1 Linie, reducere 50% pe 2 Linii sau 50% reducere pe Toate Liniile - la alegerea donatorului.
* 1 zi liberă
Bine de ştiut şi de reţinut:
– nu există substitut pentru sângele uman
– sângele donat are o durată de viață limitată (de aceea este important să donezi constant)
– o unitate de sânge recoltată de la un donator (420 ml) poate salva 3 vieți
– cineva are nevoie de sânge o dată la 3 secunde
– doar 2% din populația României donează sânge, deși este estimat că aproximativ 60% din populația țării va avea nevoie, la un moment dat, de minim o transfuzie de sânge
– nu te costă nimic
– scade riscul de a dezvolta anumite forme de cancer
– scade riscul de producere a infarctului miocardic acut
– este un act umanitar
OBLIGAȚII CĂLĂTORI
- să plătească costul călătoriei şi să-şi procure cu anticipaţie titlul de călătorie pe liniile de transport public de persoane ale CTP Cluj-Napoca S.A.;
- să obţină confirmarea achiziţionării titlului de călătorie prin SMS înainte de urcarea în mijlocul de transport public de persoane;
- sa faca dovada valabilitatii titlului de calatorie in timpul controlului;
- să-şi valideze titlul de călătorie în staţie sau imediat după urcare;
- validarea titlului de călătorie este obligatorie la fiecare călătorie;
- să prezinte organului de control actul de identitate la solicitarea acestuia;
- să nu aducă prejudicii bunurilor și echipamentelor din dotarea serviciului de transport public de persoane;
- să nu deterioreze mijloacele de transport ;
- să aibă un comportament civilizat în raport cu organul de control, cu personalul CTP Cluj-Napoca S.A. şi cu ceilalţi călători;
- să aibă o ţinută vestimentară curată care să nu deterioreze starea de curăţenie a mijlocului de transport public de persoane;
- să folosească telefonul mobil astfel încât să nu deranjeze pe ceilalţi călători sau/şi conducătorul auto;
- să ia masurile necesare propriei sigurante in interiorul mijlocului de transport: sa se tina de manere, sa se aseze, sa fie vigilent, sa semnalizeze intentia de coborare;
- să nu depoziteze bagaje voluminoase si /sau murdare pe scaune ; sa nu lase in urma sa ambalaje si alte deseuri. Sa se abtina de la consumul de alimente si bauturi alcoolice pe parcursul calatoriei;
-să nu incurajeze, sub nicio forma, comportamentele frauduloase si abuzive la adresa serviciului public de transport din metropola clujeană.
Drepturi și Obligații călători
DREPTURI CĂLĂTORI
Principalele drepturi ale călătorilor, beneficiari ai serviciului de transport public local de persoane sunt următoarele :
a) să beneficieze liber și nediscriminatoriu de serviciul de transport public local de persoane;
b) să aibă acces la informațiile publice cu privire la serviciul de transport public local de persoane;
c) hotărârile Consiliului local cu privire la transportul public local de persoane vor fi aduse la cunoștința utilizatorilor;
d) călătorii au dreptul să conteste hotărârile Consiliului local în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct sau indirect, provocat de acestea, în condițiile legii;
e) să solicite și să primească, în condițiile legii, despăgubiri sau compensații pentru daunele provocate lor de către operatorul de transport prin nerespectarea obligațiilor asumate prin contractul de atribuire a gestiunii;
f) să sesizeze autorităților administrației publice locale orice deficiențe constatate în efectuarea serviciilor de transport public local și să facă propuneri vizând înlăturarea acestora;
g) să renunțe, în condițiile legii, la serviciile contractate;
h) să fie consultați, direct sau prin intermediul unor organizații guvernamentale reprezentative, în procesul de elaborare și adoptare a deciziilor, strategiilor și reglementarilor privind serviciul de transport public local;
i) pentru plata serviciului de transport public local, anumite categorii de călători, persoane fizice, beneficiază, în condițiile legii de facilități.
OBLIGAȚII CĂLĂTORI
- să-şi asigure stabilitatea în timpul mersului mijlocului de transport public de persoane folosind barele şi mânerele special amplasate în interiorul salonului;- să plătească costul călătoriei şi să-şi procure cu anticipaţie titlul de călătorie pe liniile de transport public de persoane ale CTP Cluj-Napoca S.A.;
- să obţină confirmarea achiziţionării titlului de călătorie prin SMS înainte de urcarea în mijlocul de transport public de persoane;
- sa faca dovada valabilitatii titlului de calatorie in timpul controlului;
- să-şi valideze titlul de călătorie în staţie sau imediat după urcare;
- validarea titlului de călătorie este obligatorie la fiecare călătorie;
- să prezinte organului de control actul de identitate la solicitarea acestuia;
- să nu aducă prejudicii bunurilor și echipamentelor din dotarea serviciului de transport public de persoane;
- să nu deterioreze mijloacele de transport ;
- să aibă un comportament civilizat în raport cu organul de control, cu personalul CTP Cluj-Napoca S.A. şi cu ceilalţi călători;
- să aibă o ţinută vestimentară curată care să nu deterioreze starea de curăţenie a mijlocului de transport public de persoane;
- să folosească telefonul mobil astfel încât să nu deranjeze pe ceilalţi călători sau/şi conducătorul auto;
- să ia masurile necesare propriei sigurante in interiorul mijlocului de transport: sa se tina de manere, sa se aseze, sa fie vigilent, sa semnalizeze intentia de coborare;
- să nu depoziteze bagaje voluminoase si /sau murdare pe scaune ; sa nu lase in urma sa ambalaje si alte deseuri. Sa se abtina de la consumul de alimente si bauturi alcoolice pe parcursul calatoriei;
-să nu incurajeze, sub nicio forma, comportamentele frauduloase si abuzive la adresa serviciului public de transport din metropola clujeană.
OBLIGAȚII CONDUCĂTORI AUTO
Conducătorii auto ai CTP Cluj Napoca S.A., au următoarele obligaţii:
- să respecte cu stricteţe graficul de circulaţie, traseul şi oprirea în staţiile stabilite;
- să oprească pentru urcarea sau coborârea călătorilor numai în staţiile desemnate ca atare;
- să deschidă uşile numai după ce mijlocul de transport public a fost oprit în staţie;
- să închidă uşile numai după ce s-au asigurat că pasagerii au coborât sau au urcat;
- să nu pornească din staţii, atunci când persoane în vârstă, femei cu copii mici, persoane cu dizabilităţi, femei gravide, sunt în apropierea mijloacelor de transport public, având clar intenţia de a urca;
- să asigure în staţiile CTP Cluj-Napoca S.A. îmbarcarea şi debarcarea călătorilor cu dizabilităţi motorii aflaţi în scaune cu rotile;
- să oprească mijlocul de transport public la semnalul organelor de control ale CTP Cluj-Napoca S.A şi ale Poliţiei;
- să repună în mişcare mijlocul de transport public de persoane numai după ce a semnalizat intenţia de plecare din staţie şi s-a asigurat în acest sens;
- la intrarea şi la retragerea din circulaţie, când mijlocul de transport public de persoane este în perfectă stare de funcţionare, să ia călători pe linia pe care circulă până la garaj;
- să nu permită accesul nici unei alte persoane în cabina de conducere;
- să nu vorbească la telefonul mobil în timpul conducerii mijlocului de transport public de persoane cu excepţia situaţiilor în care se folosesc dispozitive de tip “mâini libere”;
- să nu fumeze în cabina de conducere / salonul mijlocului de transport public de persoane;
- să afişeze la loc vizibil ecusonul de identificare;
- să asigure funcţionarea optimă a mijloacelor de informare a călătorilor;
- să aibă o atitudine cuviincioasă față de călători.
OBLIGAȚII CONTROLORI
Controlorii au următoarele obligaţii:
- să desfăşoare cu profesionalism, demnitate şi respect actul de control; realizarea de controale complete corecte cu mult simţ de răspundere, aplicând întocmai prevederile legale;
- echipajele de controlori bilete, asigură o activitate continuă pe traseele stabilite şi menţionează în raportul zilnic controlaele efectuate în mijşlocele de transport în comun şi toate problemele care se ivesc în timpul desfăşurării activităţii;
- activitatea de control pe trasee se efectuează în echipe de cel puţin 2 persoane;
- să-i respecte pe călători, ȋn calitatea lor de cetăţeni, contribuabili şi clienţi; in relaţiile cu publicul călător controlorii de bilete vor da dovadă de respect şi bunăvoinţă, vor evita situaţiile conflictuale pentru a nu se pune în pericol integritatea fizică;
- este interzisă irosirea timpului de lucru prin practicarea unor ocupaţii în afara sarcinilor de serviciu, chiar dacă controlorul se găseşte în cadrul traseului planificat;
Este interzisă învinuirea călătorilor fără a avea proba faptică concretă şi reală a vinovăţiei acestora, respectându-se în principal următoarele reguli:
- verificarea valabilităţii şi autenticităţii legitimaţiei de călătorie se face discret;
- dacă călătorul se dovedeşte vinovat în urma tuturor probelor administrate, cazul va fi tratat izolat, fără extinderea lui publică în mijlocul de transport, solicitându-i legitimarea acestuia cu buletinul de identitate şi numai în cazul în care nu posedă acest act se va solicita legitimarea cu alte acte ce le deţine asupra sa;
- după prezentarea actului de identitate, se va arăta în mod obiectiv şi civilizat încadrarea faptei în actul normativ de constatare şi sancţionarea contravenţiilor, precum şi posibilitatea contravenientului de a achita pe loc contravaloarea unui bilet in valoare de 70 lei;
- controlorii de bilete au atribuţii de constatare a contravenţiilor la transportul în comun şi de a încheia procese verbale de contravenţie atunci când contravenienţii din diferite motive nu achită biletul in valoare de 70 lei;
- abaterea nejustificată a conducătorului auto de la traseul înscris în foaia de parcurs;
- neoprirea în staţii şi oprirea între staţiile prevăzute pe ruta respectivă;
- să urmărească starea de curăţenie exterioară şi interioară a mijlocului de transport, dacă acestea au geamuri sparte, scaune rupte, duşumea deteriorată sau alte asemenea aspecte necorespunzătoare;
Constituie abateri de la normele de muncă şi se sancţionează conform legii următoarele fapte:
- confiscarea diferitelor obiecte de la contravenienţi ca: piese vestimentare, ceasuri, telefoane, genţi, etc. bani în afara amenzii prevăzute de hotărâre;
- bruscarea contravenienţilor şi atitudine necuviincioasă faţă de aceştia în decursul stabilirii contravenţiilor;
- nepredarea prelucarii datelor personale;
- părăsirea traseului fără aprobarea şefului de tură în limita competenţei acestuia;
- consumarea de băuturi alcoolice în timpul efectuării serviciului;
- nepurtarea ecusonului în timpul efectuării controlului la loc vizibil;
- reţinerea sau primirea de la călătorii contravenienţi a unor sume de bani, în afara valorii amenzii stabilite;
- neeliberarea biletului potrivit sumei încasate şi neînmânarea acesteia contravenientului. La verificarea gestiunii, controlorii de bilete se vor supune tuturor organelor de control împuternicite de către conducerea CTP Cluj;
- toţi controlorii de bilete au obligaţia de a întocmi procesele verbale de constatare a contravenţiei la faţa locului pentru a fi comunicate efectiv (sub semnătură) contravenienţilor;
Totuşi în cazul în care din diferite motive nu poate să semneze sau refuză pur şi simplu să o facă controlorul de bilete va face menţiunea despre aceste împrejurări în procesul verbal. În asemenea situaţii, împrejurările sus menţionate trebuie adeverite de un martor iar procesul verbal urmează a cuprinde în plus numele şi domiciliul martorului, nr. şi seria actului de identitate cu menţiunea organului care l-a emis precum şi semnătura martorului. Legea îngăduie ca în lipsă de martori controlorul de bilete să încheie totuşi procesul verbal arătând însă în cuprinsul său din ce cauză acesta a fost încheiat astfel.
Cu această ocazie controlorul de bilete prin procesul verbal de constatare a contravenţiei aplică şi sancţiunea:
- să oblige cerşetorii să coboare din mijlocul de transport public;
- să se poarte cuviincios şi în acord cu regulile uzuale de conviețuire în societate cu toţi călătorii din mijloacele de transport public, să aibă o ţinută decentă şi un limbaj civilizat în timpul actului de control;
- în cazul in care călătorii contravenienţi refuza să prezinte actul de identitate sau manifestă agresivitate de limbaj şi/sau fizică, să solicite intervenţia organelor abilitate;
- are dreptul şi obligaţia să ȋşi apere integritatea corporală, a sa şi a colegilor săi, dacă aceasta este ameninţată. În caz de forţă majoră să solicite intervenţia organelor abilitate. Să aibă atitudine! Să manifeste bunăvoinţă şi fermitate!
OBLIGAȚII CTP
CTP Cluj Napoca S.A, este obligată:
- să asigure condiţiile de execuţie a transportului în condiţii de regularitate, sigurantă şi confort;
- să nu permită transportul călătorilor decât pe bază de titlu de călătorie valabil;
- să pună în circulaţie mijloace de transport public în stare tehnică corespunzătoare, curate, dezinfectate, ventilate pe timp călduros;
- să asigure mijloace de transport public cu un aspect interior şi exterior corespunzător, conform dispoziţiilor legale;
- să pună în circulaţie mijloace de transport public prevăzute cu numărul vagonului, numărul liniei pe care circulă, în 3 locuri vizibile (în faţă, lateral şi în spate), care să cuprindă staţia iniţială, staţia finală, precum şi numerele de înregistrare eliberate de Consiliul Local;
- să ridice de pe traseu autovehiculele defecte şi să retragă tramvaiele defecte la depou;
- să înlocuiască stâlpii, reţelele şi celelalte dotări avariate sau cu aspect necorespunzător, în cel mai scurt timp posibil;
- să întreţină în stare corespunzătoare toate instalaţiile din dotarea serviciului de transport public, din punct de vedere funcţional şi estetic.
Cookie-uri
Ce se înțelege prin cookie-uri?
Cookie-ul este un fişier text de mici dimensiuni pe care un site îl salvează în calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil atunci când îl vizitaţi. Datorită cookie-urilor, site-ul reţine, pe o perioadă de timp, acţiunile şi preferinţele dumneavoastră (login, limbă, dimensiunea caracterelor şi alte preferinţe de afişare). Astfel nu mai trebuie să le reintroduceţi ori de câte ori reveniţi la site sau navigaţi de pe o pagină pe alta.Cum se folosesc cookie-urile?
Prin utilizarea cookie-urilor, veti beneficia de o mai buna experienţă de vizitare a site-ului nostru. În plus, pentru anumite activităţi de bază este nevoie de cookie-uri. De exemplu, folosim cookie-uri pentru:- analiza vizitatorilor, în vederea îmbunătăţirii experienţei online. Folosind software-ul Google Analytics, colectăm date anonime despre vizitele pe site-ul nostru, cum ar fi paginile vizualizate;
- pentru a păstra preferinţele dumneavoastră, de exemplu limba în care doriti afisarea paginilor;
- informaţiile dobândite prin intermediul cookie-urilor sunt anonime şi nu vor fi legate de datele cu caracter personal. CTP Cluj-Napoca nu trimite aceste informaţii către nicio parte terţă pentru uzul ei independent;
- daca optati pentru blocarea cookie-urilor, puteţi limita funcţionalitatea site-ului, de exemplu a formularelor.
Cum puteţi controla cookie-urile?
Puteţi controla şi/sau şterge cookie-urile după cum doriţi – pentru detalii, consultaţi site-ul aboutcookies.org. Puteți șterge toate cookie-urile din calculatorul dumneavoastră și puteți seta majoritatea browserelor să blocheze plasarea acestora. Dacă faceţi acest lucru, este posibil să fiţi nevoit să setaţi manual unele preferinţe, de fiecare dată când vizitaţi site-ul. De asemenea, s-ar putea ca unele servicii sau opţiuni să nu funcţioneze.Campania "NU TRECE DINCOLO!" – "ALEGE VIAȚA!"
INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE
INSPECTORATUL DE POLIŢIE JUDEŢEAN CLUJ
"NU TRECE DINCOLO!" este campania Poliției Române pentru prevenirea accidentelor rutiere în care sunt implicați pietonii, care se va derula în perioada aprilie – noiembrie a.c..
Scopul campaniei este prevenirea victimizării pietonilor prin accidente de circulaţie.
La data de 1 mai a.c., la sediul Inspectoratului General al Poliției Române, a avut loc conferința de lansare a campaniei pentru prevenirea accidentelor rutiere în care sunt implicați pietonii - ,,NU TRECE DINCOLO!”.
Termeni şi condiţii ctpcj.ro
1. Informaţii despre site
Compania de Transport Public Cluj-Napoca (numită în continuare CTP) cu sediul în Cluj-Napoca, B-dul. 21Decembrie 1989, nr. 128-130, înregistrată la Registrul Comerţului cu numarul J12/66/1991, C.I.F. RO 201195, are calitatea de autor / proprietar / administrator al site-ului www.ctpcj.ro. www.ctpcj.ro este site-ul oficial al CTP şi este destinat asigurării unei mai mari transparenţe şi bunei înţelegeri a activităţii CTP. www.ctpcj.ro cuprinde informaţii despre CTP şi activitatea curentă a acesteia.
2. Proprietatea intelectuală
Conţinutul şi design-ul www.ctpcj.ro, cât şi bazele de date accesibile prin intermediul său, sunt proprietatea CTP care este autorul site-ului şi sunt protejate prin legislaţia română în vigoare cu privire la drepturile de autor şi drepturile conexe. In cazul informaţiilor şi conţinutului postat de utilizatori înregistraţi sau terţe părţi ori parteneri pe site-ul www.ctpcj.ro, dreptul de autor şi responsabilitatea asupra acestora aparţin in totalitate celor care au publicat acele informaţii. În cazul conţinutului preluat de la parteneri pe baza acordurilor încheiate, acestea sunt identificate prin menţionarea numelui partenerului lângă textul sau imaginea respectivă.
Continutul www.ctpcj.ro se adresează pentru utilizarea dumneavoastră personală, iar acţiunile descrise mai jos nu sunt permise în lipsa obţinerii în prealabil a unei permisiuni scrise din parteaCTP:
a. indepărtarea insemnelor care identifica dreptul de autor al www.ctpcj.ro asupra conţinutului;
b. modificarea, publicarea, transmiterea, retransmiterea în orice mod sau formă, precum şi participarea la transferul, vânzarea, distribuţia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afişarea conţinutului, în lipsa obţinerii în prealabil a unei permisiuni scrise din partea CTP
c. reproducerea sau stocarea conţinutului, precum şi trimiterea acestui conţinut către orice alt website, server sau orice alt mijloc de stocare a informaţiei, dacă scopul acestei activităţi este unul comercial.
Este interzisă orice utilizare a conţinutului www.ctpcj.ro în alte scopuri decât cele permise expres de prezentul document sau de legislaţia în vigoare. Cererile de utilizare a conţinutului în alte scopuri decât cele permise expres de prezentul document pot fi trimise la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
In condiţiile în care consideraţi că un anumit conţinut aflat pe site-ul www.ctpcj.ro încalcă drepturile dumneavoastră de proprietate intelectuală, dreptul la viaţa privată, la publicitate sau alte drepturi personale, sunteţi rugat să trimiteţi un email la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. în care să semnalaţi aceste aspecte pentru a permite administratorilor site-ului să acţioneze în conformitate cu dispoziţiile legale.
3. Modificări ale continuţului site-ului şi ale Termenilor şi condiţiilor de utilizare
CTP în calitate de autor/proprietar/administrator al site-ului www.ctpcj.ro îşi rezervă dreptul de a schimba si actualiza în orice moment conţinutul acestui site, precum şi Termenii si conditiile de folosire, fără niciun fel de notificare prealabilă. Datorita acestui fapt, vă rugăm sa vizitaţi periodic această secţiune pentru a verifica termenii si condiţiile pe care aţi agreat să le respectaţi. Continuarea utilizării site-ului după efectuarea acestor modificări presupune acceptarea în totalitate a acestor modificări.
4. Navigare şi responsabilităţi
Navigarea pe site-ul www.ctpcj.ro nu este condiţionata. Accesul dumneavoastra la serviciul de Newsletter necesita înregistrarea dumneavoastră cu o adresa validă de e-mail.
Utilizatorul foloseşte site-ul www.ctpcj.ro pe riscul propriu. CTP nu este responsabil pentru daune directe sau indirecte şi în special pentru prejudiciul material, pierderea de date sau de program, prejudiciul financiar, rezultate din accesul sau utilizarea acestui site sau a tuturor site-urilor care sunt legate de el. Conţinutul site-ului este prezentat fără nici o garanţie, de nicio natură.
Informaţiile asupra produselor, serviciilor şi preţurilor acestora corespund la momentul redactării lor sau al actualizării diverselor pagini ale site-ului; ele sunt oferite numai cu titlu informativ şi deci nu sunt şi nu trebuie să fie considerate ca o ofertă contractuală a produselor şi serviciilor oferite de CTP. Erori sau omisiuni pot interveni.
Administratorul nu îşi asumă nici o răspundere în cazul în care anumite informaţii sunt furnizate cu întârziere, sunt pierdute, şterse sau nu pot fi stocate pe serverele noastre din orice motive. De asemenea, nu îşi asumă nici o răspundere pentru consecinţele care pot apărea datorită întârzierii, pierderii sau inexactităţii informaţiilor publicate sau existente pe site.
Utilizatorii vor folosi informaţiile furnizate în cadrul site-ului pe propria răspundere, iar în cazul unei daune generate de utilizarea serviciilor sau informaţiilor furnizate, utilizatorii acceptă ca CTP va fi absolvit de orice răspundere. Informaţia oferită:
- este exclusiv de natură generală;
- nu este în mod obligatoriu atotcuprinzătoare, completă, corectă sau actualizată;
- poate conţine legături web spre alte site-uri asupra conţinutului cărora CTP nu deţine nici un control şi pentru care nu îşi asumă nici o responsabilitate.
CTP îşi rezervă dreptul de a restricţiona accesul utilizatorilor la o parte sau la intregul conţinut al www.ctpcj.ro.
5. Viaţa privată şi informaţii colectate
www.ctpcj.ro respectă legislaţia română în vigoare, în speţă Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi completată, şi Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice.
In cazul solicitărilor de date sau a sesizărilor, datele oferite de dumneavoastră sunt importante pentru respectarea prevederilor legislative în domeniu. Sesizările anonime nu sunt tratate, fiind automat clasate. De asemenea datele sunt importante pentru informarea utilizatorilor cu privire la noile ştiri apărute, participarea la concursuri ori participarea la campanii promoţionale desfăşurate de CTP.
In momentul în care primim informaţiile transmise de dumneavoastră, vă garantăm că vom depune toate eforturile pentru a asigura securitatea acestora în sistemele noastre, conform standardelor de securitate impuse de legislatia română în vigoare.
CTP nu va dezvălui nici un fel de informaţie identificabilă personal despre utilizatorii săi către terţe părţi fără a primi mai întâi consimţământul expres al utilizatorilor în această privinţă. In acelaşi timp, CTP poate dezvălui informaţii identificabile personal atunci când legea prevede expres acest lucru, când sunt cerute de o autoritate competentă sau când acest lucru este necesar pentru protejarea drepturilor şi intereselor CTP. In concluzie, atunci când accesaţi www.ctpcj.ro şi sunteţi rugat să ne dezvăluiţi informaţii despre dumneavoastră, veţi dezvălui aceste informaţii doar CTP, cu excepţia cazului când serviciul sau informaţia respectivă este oferită în parteneriat cu un alt site sau serviciu.
Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale şi dreptul de a vă adresa justiţiei. Totodată, aveţi dreptul să vă opuneţi prelucrării datelor personale care vă privesc şi să solicitaţi ştergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată, la CTP.
6. Mesaje comerciale nesolicitate
www.ctpcj.ro vă dă posibilitatea abonării la newsletter-ul nostru prin simpla introducere a adresei dumneavoastra de e-mail. De asemenea, veţi avea posibilitatea să vă dezabonaţi în orice moment de la acest newsletter, atat printr-un link din fiecare email trimis, cât şi pe pagina de pe www.ctpcj.ro. Pentru orice probleme tehnice legate de mesajele trimise de www.ctpcj.ro, vă rugăm să trimiteţi un e-mail la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. şi vom rezolva problema cât de curând posibil.
7. Publicitatea şi conţinutul furnizat de alte părţi
Anumite părţi ale conţinutului publicat pe www.ctpcj.ro pot fi furnizate de terţe persoane cu care CTP are relaţii contractuale în acest sens. De asemenea, în interiorul conţinutului www.ctpcj.ro pot fi incluse secţiuni publicitare în care se vor afiţa mesaje publicitare ale unor terţe persoane. www.ctpcj.ro nu este responsabil în nici o măsură asupra conţinutului furnizat de terţe persoane, indiferent că acesta este publicitar sau nu. De asemenea, www.ctpcj.ro nu este responsabil de conţinutului paginilor externe la care se face trimitere din interiorul său. Atunci când accesaţi aceste site-uri, vă aflaţi implicit în afara site-ul www.ctpcj.ro şi aveţi obligaţia de a respecta termenii şi condiţiile de utilizare ale noilor site-uri accesate.
Aceste reguli sunt în conformitate cu legislaţia română în vigoare. Incălcarea prevederilor acestui document constituie o violare a drepturilor CTP şi poate atrage răspunderea civilă, contravenţională sau, după caz, penală a persoanei în culpă. Conflictele apărute în legătură cu termenii de utilizare ale site-ului vor fi supuse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti.
Prelucare datelor personale
POLITICA DE SECURITATE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
În conformitate cu REGULAMENTUL (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA SA prelucrează date cu caracter personal, cu respectarea principiilor menţionate în continuare, în scopuri legitime.
Nota de informare privind protecţia datelor personale
Nota de informare privind protecția datelor video
Politica de supraveghere video/audio
1. Principiile prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: Operatorul de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu bună-credinţă şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
Scopul bine determinat: Datele cu caracter personal sunt colectate numai în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate.
Confidenţialitatea: Informaţiile sunt prelucrate şi folosite conform politicii de confidenţialitate a datelor personale, informaţiile fiind folosite numai pentru scopul în care sunt colectate.
Consimţământul persoanei vizate: Datele cu caracter personal se prelucrează în conformitate cu drepturile persoanei vizate prevăzute de REGULAMENTUL (UE) 2016/679.
Informarea: Persoana este informată de către instituţia care prelucreaza datele personale ale persoanei vizate.
Stocarea: Datele cu caracter persoanal nu se stochează pentru o perioadă mai lungă decât este necesar pentru realizarea scopurilor în care au fost colectate.
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au dreptul de acces la datele care sunt prelucrate, de a interveni asupra acestora, de opoziţie şi de a nu fi suspus unei decizii individuale, precum şi dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi garantate de lege, care le-au fost încălcate.
Securitatea: Măsurile tehnice şi organizatorice de securitate a datelor cu caracter personal sunt stabilite astfel încât să asigure un nivel adecvat de securitate a datelor cu caracter personal procesate, în ceea ce priveşte distrugerea accidentala sau ilegala, pierderea, modificarea, dezvăluirea sau accesului neautorizat.
2. Drepturile persoanelor fizice vizate
În conformitate cu prevederile Regulamentului UE 2016/679 (GDPR), persoanele fizice ale căror date cu caracter personal sunt/ vor fi prelucrate (colectate, stocate, procesate, transmise, eliminate) sunt:
1.DREPTUL LA INFORMARE Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA are obligația de a informa persoanele vizate despre procesul de colectare/ procesare/ transmitere de date personale. Excepție: în situația în care persoanele fizice transmit voluntar datele sau când aceste date sunt preluate de la un alt operator/ terță parte. CTP trebuie să informeze persoana vizată despre: • identitatea și datele de contact ale operatorului și procesatorului; • datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor; • scopul și temeiul juridic în care sunt colectate datele; • interesele legitime ale operatorului dacă prelucrarea se face în baza Art. 6 alin.1 lit. f.; • destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal; • intenția operatorului de a transfera datele către terțe părți, dacă este cazul; • perioada pe care vor fi stocate datele sau, dacă nu este posibil, criterii folosite pentru a determina acea perioadă; • drepturile persoanelor vizate; • dreptul de a depune o plângere unei autorități de supraveghere; • obligația de a furniza datele derivată din obligații legale sau contractuale și eventualele consecințe în cazul neconformării; • existența unui proces decizional automatizat incluzând crearea de profiluri și informații privind logica utilizată și importanța și consecințele unei astfel de prelucrări pentru persoana vizată; • pentru prelucrări ulterioare în scopuri diferite, informații prealabile privind scopul secundar • sursa din care provin datele personale dacă acestea nu au fost colectate direct de la persoana fizică vizată.
2. DREPTUL LA RECTIFICARE CTP Cluj-Napoca SA are obligația de a modifica/ corecta/ completa datele cu caracter personal la solicitarea persoanelor fizice vizate sau de a oferi acestora posibilitatea actualizării acestor date. În unele situații, poate fi necesară o declarație suplimentară a persoanei fizice vizate. De asemena, poate fi necesar ca CTP să ia măsuri suplimentare, pentru a se asigura de legalitatea și corectitudinea modificărilor solicitate/ realizate.
3. DREPTUL DE PORTABILITATE A DATELOR CTP Cluj-Napoca SA are obligația ca, la solicitarea persoanelor fizice vizate, să le pună acestora la dispozitie datele cu caracter personal colectate/ prelucrate, într-un format structurat, prelucrabil și interoperabil. În unele situații, poate fi necesar ca CTP să ia măsuri suplimentare pentru a se asigura de identitatea persoanei fizice, care solicită portarea datelor cu caracter personal.
4. DREPTUL DE STERGERE (DE A FI UITAT) CTP are obligația ca, la solicitarea persoanelor fizice vizate, să șteargă datele cu caracter personal ale acestora, dacă nu există prevederi legale aplicabile care obligă compania să rețină acele date sau dacă nu există vreun interes legitim al operatorului, care să prevaleze acestui drept.
5. DREPTUL DE RESTRICTIONARE A PRELUCRĂRII DE DATE CTP are obligația ca, la solicitarea persoanelor fizice vizate și în cazul în care nu există vreun temei juridic sau interes legitim, care să prevaleze, să oprească orice colectare/ prelucrare de date cu caracter personal ale solicitantului.
6. DREPTUL DE OPOZITIE (DE A SE OPUNE PRELUCRĂRII DE DATE) CTP are obligația ca în cazul în care persoanele fizice se opun colectării/ procesării de date personale să nu efectueze nicio activitate de prelucrare a acelor date, excepție făcând situațiile în care primează un temei juridic sau un interes legitim al companiei.
7. DREPTUL DE A SE OPUNE PROCESULUI DECIZIONAL AUTOMATIZAT Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate, exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice ce privesc persoana respectivă sau o afectează într-o măsură semnificativă. Persoana vizată are dreptul de a obține intervenție umană din partea operatorului, de a-și exprima punctul de vedere și de a contesta decizia dacă s-a realizat deja un proces decizional automatizat.
8. DREPTUL DE A FACE O PLÂNGERE SAU DE ADRESARE UNEI INSTANȚE Persoanele fizice vizate de prelucrarea datelor lor personale se pot adresa la: 1. Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal • www.dataprotection.ro ; 2. Instanțelor de judecată.
3. Securitatea datelor cu caracter personal
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA certifică faptul că îndeplineşte cerinţele minime de securitate a datelor cu caracter personal şi se supune următoarelor reguli generale privind prelucrarea datelor cu caracter personal :
- utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreuna cu politici aplicate salariaţilor şi procedurilor de lucru, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate;
- fişele de post şi contractele de munca ale angajaţilor care prelucrează date cu caracter personal cuprind clauza de confidenţialitate;
- personalul Companiei este instruit în ceea ce priveşte securitatea şi confidenţialitatea datelor cu caracter personal care sunt prelucrate;
- accesul la computerele ce conţin baze de date cu caracter personal este restricţionat cu cont/user şi parola;
- accesul la bazele de date este permis doar persoanelor autorizate în acest sens.
TERMENI ȘI DEFINIȚII
1. activitate de transport public local - suma operațiunilor de transport care asigură, nemijlocit, deplasarea persoanelor, cu ajutorul autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor pe distanţe şi în condiţii prestabilite, efectuate în cadrul serviciului.
2. AMTPC - Asociaţia Metropolitană de Transport Public Cluj.
3. autovehicul - orice vehicul rutier care se deplasează prin propulsie proprie. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie nu sunt considerate autovehicule.Troleibuzele sunt considerate autovehicule.
4. cap de traseu - staţia de plecare sau staţia de destinaţie a unui traseu, utilizată pentru urcarea/coborârea, după caz, a persoanelor transportate prin curse regulate de transport public local;
5. călătorie - deplasarea fără întrerupere a unei persoane, între capătul de traseu de plecare şi capătul de traseu de destinaţie pe un sens de circulaţie indiferent de numărul staţiilor, care se încheie cel târziu la momentul în care mijlocul de transport public local de călători, a ajuns la capătul de traseu de destinaţie.
6. card de călătorie - cartela RF- ID care are rolul de titlu de călătorie. Un card de călătorie poate avea înregistrat pe el unul sau mai multe titluri tarifare;
7. licenţă de traseu - documentul care dă dreptul operatorului de transport rutier/transportator autorizat să efectueze transport public de persoane prin curse regulate pe un anumit traseu, conform programului de transport;
8. operator de transport rutier/transportator autorizat - întreprindere care deţine certificat unic de înregistrare, având ca obiect de activitate activitatea de transport , deţinătoare a unei licenţe de transport şi care efectuează transport public cu autovehicule şi vehicule deţinute cu orice titlu, cu excepţia comodatului;
9. organul de control - agenti constatatori : controlori CTP Cluj-Napoca S.A. , organele de control ale CTP şi alţi agenţi împuterniciţi de AMTPC desemnaţi să efectueze activităţi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la activitatea de transport public local de persoane şi să îndeplinească orice alte acţiuni corelative acestora;
10. portofel electronic - un cont pe cardul de călătorie care păstrează unităţi de validare;
11. program de circulaţie - document utilizat în transportul public de persoane prin curse regulate, care conţine în principal informaţii privind traseul, capetele de traseu, lungimea traseului, staţiile pentru îmbarcarea-debarcarea călătorilor, distanţele dintre staţii şi intervalele de succedare a curselor;
12. serviciu regulat de transport persoane - serviciul care asigură transportul de persoane la intervale şi pe trasee stabilite, persoanele fiind îmbarcate şi debarcate la puncte de oprire prestabilite;
13. staţie publică - spaţiu delimitat, situat pe traseul unui serviciu regulat de transport de persoane, amenajat corespunzător, destinat urcării şi coborârii persoanelor (călătorilor), semnalizat printr-un indicator rutier şi care să aibă în dotare un panou destinat afişării unor informaţii;
14. traseu - parcurs care asigură legătura dintre capul de traseu al liniei de plecare şi capul de traseu al liniei de destinaţie, pe care se efectuează transport rutier public de persoane prin servicii regulate de transport. Sunt considerate trasee locale pe teritoriul AMTPC - parcursul care asigură legatura între mai multe localităţi şi/sau obiective, cuprinse între două capete de linie, pe care se desfăşoară transportul public local de persoane;
15. traseu comun - acea porţiune de linie pe care circula mai multe mijloace de transport în acelaşi sens de circulaţie delimitat de la prima staţie comună până la ultima staţie comună;
16. transport rutier local de persoane - transportul rutier public de persoane prin servicii regulate efectuat în interiorul municipiului Cluj-Napoca, precum şi în limitele AMTPC;
17. titlu de călătorie - bilete, legitimatii, abonamente, autorizatii de calatorie gratuita, carduri, cartele electromagnetice, cartele fara contact emise de autoritatile locale competente sau de operatori, dupa caz, in baza carora este permis accesul in mijloacele de transport public iar calatoria este autorizata; titlurile de calatorie sunt pe suport material sau de tip virtual, nominale sau nenominale, transmisibile sau netransmisibile, dupa caz.
18. titlu de calatorie valabil - titlul de călătorie aflat în posesia călatorului pe perioada deplasării care îndeplineşte condiţiile de valabilitate conform ofertei tarifare (valabilitate pe perioadă, linie, zonă, categorii de călători) şi care a fost validat conform instrucţiunilor de validare;
19. titlul tarifar - o poziţie în cadrul ofertei tarifare;
20. unitate de validare - o valoare în lei care este folosită ca unitate de măsură în stabilirea costului unei călătorii;
21. utilizator al serviciului de transport public local - persoană fizică (călător) beneficiară a unui serviciu de transport public local;
22. validare - operaţiune prin care este marcat dreptul de a călători cu un titlu tarifar;
23. validatoare - aparate cu ajutorul cărora se validează titlurile de călătorie în mijloacele de transport public local de persoane şi în staţiile dotate cu astfel de aparate;
În prezentul Regulament autobuzele, troleibuzele, tramvaiele si microbuzele sunt denumite cu termenul generic de mijloace de transport public de persoane.
Articol (ro-ro)
Politica de remunerare a administratorilor si directorilor
Politica de remunerare a administratorilor si directorilor
Raport privind realizarea planului de administare al C.A. 2023
Raportul Consiliului de administrație al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA pe anul 2023
Politica anti-mita a Companiei de Transport Public Cluj-Napoca
Politica anti-mita CTP Cluj-Napoca
Componenţa Consiliului de Administraţie al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA
- Rusu Ioan
- Neag Gheorghe Liviu
- Paşcalău Paul Ionuţ
- Guttmann Szabolcs Istvan
- Macrea Maria Florica
- Sipos Alexandru
- Marcu Valtăr
- Afilierea politica
Director General: ing. Liviu Neag
Informare privind protectia datelor video
Conform REGULAMENTULUI (UE) 2016/679, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale şi dreptul de a vă adresa justiţiei.
Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA, B-dul 21 Decembrie 1989, nr. 128-130, tel. 0264/430917, fax 0264/430931, e-mail : dpo [at] ctpcj.ro
INFORMARE DATE PERSONALE
Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA SA, CUI 201195, J12/66/08.02.1991 cu sediu în Cluj-Napoca, b-dul 21 Decembrie 1989, nr.128-130 tel. 0264 430917, fax: 0264 430931, website: www.ctpcj.ro, email: secretariat [at] ctpcj.ro, vă informează, prin prezenta, despre prelucrarea datelor dumneavoastră personale de către CTP și drepturile pe care le aveți în conformitate cu REGULAMENTUL (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (denumit în continuare GDPR) și legislația națională privind protecția și securitatea datelor personale in vigoare. CTP prelucreaza datele persoanelor vizate in conditii de legitimitate, implementand permanent masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru asigurarea integritatii si confidentialitatii datelor cu caracter personal in conformitate cu prevederile GDPR.
1.Ce sunt datele personale și cum sunt colectate acestea de către CTP Cluj-Napoca SA: Datele cu caracter personal (“Date Personale”) reprezintă orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă; o persoana fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi nume, număr de identificare, date de localizare, identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.
CTP colectează date personale prin intermediul Registratuirii companiei, sistemului de ticketing, Birourile de Bilete si Abonamente, Biroul Control si Siguranta Circulatiei, prin interactiune directa cu calatorii sau cu orice alte persoane vizate interesate de serviciile CTP, telefonic, prin intermediul sistemelelor de supraveghere, prin intermediul website-ului ctpcj.ro, e-mail sau posta. De asemenea, CTP mai poate colecta date personale de la scolile, universitatile, Casa de Pensii, primariile cu care colaboreaza, Casa de Sanatate, firme colaboratoare.
2. Scopul și temeiul legal al prelucrării datelor cu caracter personal: Compania noastra prelucreaza datele cu caracter personal pe care Dvs. le puneți la dispoziție, în următoarele scopuri: solutionarea cererilor dumneavoastra; in vederea recrutarii de personal (ex.CV-uri, cereri de angajare, copii dupa diplome de studii etc.); in vederea executarii unui contract la care dumneavoastra faceti parte sau pentru a face demersuri inainte de incheierea contractului; asigurarea securitatii persoanelor si a bunurilor companiei si desfasurarii in conditii de siguranta a transportului public de calatori; emiterea titlurilor de calatorie nominale; facturarea și încasarea contravalorii serviciilor solicitate de dumneavoastră; arhivare. Prelucrarea datelor personale în scopurile stabilite la punctele de mai sus este necesară în vederea furnizării serviciilor de transport public de calatori, a îndeplinirii obligațiilor legale ale CTP sau în baza interesului legitim al CTP sau a unor părți terțe.
3. Categorii de date prelucrate: În vederea îndeplinirii scopurilor de mai sus, CTP prelucrează următoarele categorii de datele personale: date de identificare: numele și prenumele, adresa de domiciliu/ reședință, CNP, numărul de telefon fix/ mobil, serie și număr act de identitate, functie, adresa de e-mail;stare de sanatate; date din Curriculum Vitae (studii, stare civila, varsta, sex, abilitati, competente, atestate etc); date din permisul de conducere; date referitoare la titlurile de calatorie; date din procesele verbale de contraventie; datele privind cardurile de credit/ debit utilizate la plată; imagini video inregistrate in sediile companiei, mijloace de transport si automatele de bilete;
4. Prelucrarea de categorii speciale de date cu caracter personal: Pentru prelucrarea acestor categorii de date este necesar ca persoanele să își exprime consimțământul în acest sens, cu exceptia cazurilor: in contextul ocupării forței de muncă, al securității și protecției sociale, necesitatii protejării intereselor vitale ale persoanei vizate, in cazul in care prelucrarea este necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept in instanță, prelucrarea este necesară în scopuri de medicină preventivă sau a muncii si de evaluare a capacității de muncă a angajatului.
În anumite cazuri, CTP prelucrează date privind starea de sănătate a persoanelor vizate pentru a asigura condiții optime de călătorie, pentru a asigura servicii gratuite/reduse, in vederea angajarii sau tratarea unor eventuale reclamatii.
5. Destinatari ai datelor personale: CTP poate dezvălui datele cu caracter personal ale calatorilor către terţi, pentru îndeplinirea unei obligații legale a operatorului de transport public de persoane, în vederea executării contractului de transport, sau în cazurile în care aceste acţiuni sunt necesare pentru protejarea şi apărarea drepturilor de proprietate ale CTP sau acţionarea în situații de urgenţă pentru protejarea siguranţei personale a calatorilor. Acești destinatari ai datelor pot fi:Primaria Municipiului Cluj-Napoca, primarii din zona metropolitana, primarii din tara, Casa de Pensii; DGASPC Cluj, DASM, scoli si universitati din Cluj, bănci și alți furnizorii de servicii de plată, pentru a procesa plățile inițiate de dumneavoastră; Casa de Sanatate Cluj; Autorități publice (MAI, DIICOT etc.), conform obligațiilor legale, instanțe de judecata sau arbitrale, precum și autorități competente să cerceteze săvârșirea de fapte penale;
6. Perioada de retenție a datelor: Datele Personale colectate de CTP vor fi prelucrate pe toata perioada prestarii serviciului de transport/ contractului, ulterior încetării acestuia, în conformitate cu legislația aplicabilă în domeniu.
7. Drepturile persoanelor vizate Persoanele vizate a căror date personale sunt prelucrate de către CTP își pot exercita următoarele drepturi stabilite de Regulament:
A. Dreptul de a fi informat cu privire la Datele Personale prelucrate de CTP;
B. Dreptul de a obține din partea CTP, a confirmării faptului ca acesta prelucrează Datele Personale ale persoanei vizate și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la informații precum scopurile prelucrării, categoriile de date personale vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari, acolo unde este posibil, perioada de stocare preconizată. În cazul în care Datele Personale nu sunt colectate direct de la persoana vizată, aveti dreptul de a cunoaste sursa acestor date precum și, acolo unde este cazul, existența unui proces decizional automatizat incluzând crearea de profiluri;
C. Dreptul la rectificare a Datelor Personale inexacte sau completarea acestora;
D. Dreptul la ștergere: CTP are obligația ca, la solicitarea persoanelor fizice vizate, să șteargă datele cu caracter personal ale acestora, dacă nu există prevederi legale aplicabile care obligă compania să rețină acele date sau dacă nu există vreun interes legitim al operatorului, care să prevaleze acestui drept.
E. Dreptul la restricționarea prelucrării atunci când se aplică unul din următoarele cazuri: persoana vizată contestă exactitatea datelor, prelucrarea este ilegală, persoana vizată se opune ștergerii datelor, atunci când CTP nu mai are nevoie de Datele Personale în scopul prelucrării, dar persoana vizată le solicită pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță sau atunci când persoana vizată se opune prelucrării, pentru intervalul de timp în care se verifică dacă interesele legitime ale CTP prevalează asupra celor ale persoanei vizate;
F. Dreptul la portabilitatea datelor, care constă în posibilitatea de a solicita companiei transmiterea Datelor Personale furnizate de persoana vizată, într-un format structurat utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și transmiterea de către persoana vizată a acestor date către un alt operator (în limitele stabilite de Regulament și cu condiția existenței mijloacelor tehnice necesare pentru asigurarea acestui drept);
G. Dreptul de opoziție la prelucrarea Datelor Personale, în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare CTP are obligația ca în cazul în care persoanele fizice se opun colectării/ procesării de date personale să nu efectueze nicio activitate de prelucrare a acelor date, excepție făcând situațiile în care primează un temei juridic sau un interes legitim al companiei. În cazul în care persoana vizată își exercită dreptul de opoziție în mod repetat și nejustificat, CTP își rezervă dreptul de a nu mai răspunde unor astfel de solicitări. Dreptul de opoziție nu se va putea exercita cu privire la prelucrarea Datelor Personale necesare in vederea executării serviciului de transport sau a îndeplinirii obligațiilor legale a CTP;
H. Posibilitatea persoanei vizate de a solicita CTP de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe o prelucrare automată, inclusiv crearea de profiluri și care produce efecte juridice care să privească persoana vizată sau care să o afecteze într-o măsura semnificativă. Cu privire la adoptarea unei decizii bazate exclusiv pe o prelucrare automată, persoana vizată are posibilitatea de a își exprima punctul de vedere, de a solicita intervenția unui operator uman, precum și posibilitatea de a contesta o astfel de decizie, prin modalitățile descrise în prezenta informare; Vă informăm că CTP nu aplică procedee de luare a deciziilor bazate exclusiv pe prelucrarea automată;
I. În cazul în care datele sunt prelucrate în baza consimțământului dvs., aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a fi afectată legalitatea prelucrării efectuate până la acel moment;
J. Dreptul de a depune o plângere în fața Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP);
K. Dreptul de a se adresa justiției.
Pentru exercitarea drepturilor prevăzute la literele a) - i) de mai sus, puteți înainta către C.T.P. Cluj-Napoca SA o cerere scrisă, datată și semnată, la sediul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989, nr.128-130 sau puteți transmite o astfel de cerere pe e-mail, către Responsabilul cu Protecția Datelor cu Caracter Personal, la adresa de email dpo [at] ctpcj.ro. Plângeri referitoare la prelucrarea datelor personale pot fi adresate Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, Bucuresti, Romania, www.dataprotection.ro.
Open Data
Open Data și platforma tranzy.ai
Compania de Transport Public Cluj-Napoca, alӑturi de Primӑria şi Consiliu Local Cluj-Napoca, anunţӑ realizarea unui parteneriat strategic cu tranzy.ai, pentru managementul de flotӑ şi automatizarea de procese şi operare zilnicӑ pentru circa 400 de vehicule şi resurse implicate în transportul de cӑlӑtori. Colaborarea inaugureazӑ şi implementarea unei politici de Open Data, cu beneficii directe pentru cetӑţeni, autoritӑţi, mediul de business şi transportul public.
CTP Cluj-Napoca acceseazӑ în mod gratuit platforma tranzy.ai şi funcţiile de bazӑ pentru organizare resurselor de exploatare: vehicule, şoferi, staţii, garaje ș.a., fiind un instrument de management esenţial pentru digitalizarea şi organizarea activitӑţii, operaţiunilor, proceselor zilnice de planificare transport public şi informarea cӑlӑtorilor.
Prin încheierea unui protocol de colaborare cu tranzy.ai, CTP Cluj-Napoca acceseazӑ în mod gratuit spre utilizare, şi o suitӑ de soluţii specifice activitӑţii de transport public, cum sunt: soluţia de management de flotӑ/software AVL, aplicaţie mobilӑ pentru dispeceri, soluţia de generare alerte de parcurs asociate traseelor, aplicaţia tranzy.app ce transformӑ în beneficii procesele şi operaţiunile digitalizate ale operatorilor de transport public, dar şi portalul de date deschise (Open Data).
Datele publice deschise sunt datele care pot fi accesate, utilizate, refolosite și redistribuite gratuit şi liber de către oricine este interesat - supuse doar, cel mult, cerinței de atribuire și distribuire în condiții similare. Seturile de date de transport publice deschise sunt furnizate în format GTFS (General Transit Feed Standard), sunt date procesate despre vehicule şi toate detaliile aferente în timp real, staţii, rute ş.a, disponibile la interval de 20 secunde şi pot fi accesate pe https://tranzy.ai/opendata. Informaţiile sunt extrase din platforma de management de flotӑ tranzy.ai pe care CTP Cluj-Napoca o opereazӑ şi sunt corelate direct cu toate operaţiunile pe care angajaţii CTP Cluj-Napoca le realizeazӑ zilnic – stabilirea traseelor şi a staţiilor aferente, stabilirea orarelor, planificarea şi alocarea la traseu.
“Demersul de deschidere a datelor din transportul public din Cluj-Napoca şi folosirea platformei tranzy.ai pentru digitalizarea proceselor creeazӑ o schimbare în cultura internӑ, şi nu numai, îndreptatӑ foarte mult înspre a deveini o organizaţie care ia întotdeauna deciziile informat, bazatӑ pe date în timp real. Totodatӑ, aceastӑ nouӑ abordare vine doar cu beneficii pentru noi parteneriate în servicii şi produse – comerciale şi non comerciale, încurajeazӑ inovaţia şi deschide calea pentru oportunitӑţi de îmbunӑtӑţire a operaţiunilor din transportul public din Municipiul Cluj-Napoca”, declarӑ Liviu Neag, director general la CTP Cluj-Napoca.
“Primӑria Municipiului Cluj-Napoca salutӑ iniţiativa şi proiectele de dezvoltare pe care Compania de Transport Public alӑturi de partenerii sӑi le întreprind în vederea îmbunӑtӑţirii calitӑţii serviciilor oferite pentru clujeni. Încurajez comunitatea, persoanele şi companiile interesate de îmbunӑtӑţirea calitӑţii vieţii în oraşul în care trӑiesc sӑ acceseze portalul Open Data pus la dispoziţie prin parteneriatul cu tranzy.ai şi sӑ colaboreze pentru a identifica nevoile cetӑţenilor şi pentru a dezvolta noi servicii şi produse pentru accesibilitate, mobilitate, calitatea aerului, reducerea timpului petrecut în trafic sau generarea de noi locuri de muncӑ”, declarӑ Emil Boc, primar al Municipiului Cluj-Napoca.
Un exemplu de produs sau serviciu dezvoltat în baza datelor publice deschise existente este şi harta live cu rute şi poziţia în timp real a vehiculelor. Harta poate fi consultatӑ pe www.ctpcj.ro, cuprinde traseele tuturor mijloacelor de transport şi este prezentӑ şi în tranzy.app, odatӑ cu noul update disponibil pe Android şi iOS.
Aplicaţia de mobil pentru călători – tranzy.app - este un exemplu de funcționalitate pe care platforma tranzy.ai o furnizează gratuit, prin procesarea datelor din soluții proprii, terțe și operarea lor în timp real de către companiile și regiile de transport public. Tranzy.app este utilizată de peste 145.000 călători zilnic în Cluj-Napoca, Iași şi, începând din luna martie, în Botoşani şi Municipiul Chişinӑu.
Despre tranzy.ai
Tranzy AI este dezvoltator și integrator de soluții software și hardware în scopul digitalizării serviciilor de mobilitate urbană. Pune la dispoziţia operatorilor de transport public o platformӑ pentru digitalizarea şi managementul proceselor de mobilitate urbanӑ, bazatӑ pe algoritmi de calcul avansaţi, învӑţare automatӑ şi inteligenţӑ artificialӑ.
Tranzy AI își asumă rolul de platformă colaborativă în procesul de digitalizare a mobilității urbane, astfel încât toți actorii implicați în procesul de crearea a orașelor smart și dezvoltare a transportului să poată colabora plecând de la aceleași reguli ale jocului.
Termene și condiții
Obiecte pierdute/găsite
Obiectele, banii sau actele gasite în mijloacele de transport în comun, pot fi recuperate de la DISPECERATUL CTP. Acesta este situat la B-dul 21 Decembrie 1989 Nr. 128-130
Sesizări sau solicitări de informații cu privire la obiecte pierdute în stații, terminale sau mijloace de transport în comun se pot obține la numarul de telefon
0264-430917
Persoanele care găsesc un bun sau document în mijloacele de transport în comun îl pot preda conducătorilor auto, pentru a fi apoi depus la dispeceratul CTP .
Documentele oficiale , actele de identitate gasite in mijloacele de transport vor fi predate sectiei locale de politie .